Les aanbod van CrossFit Zeewolde

COVID-19

Ivm het coronavirus hebben wij tijdelijk geen volledig les aanbod. Dit betekent dat een aantal specialty lessen momenteel niet gegeven worden. Dit zal in de toekomst weer worden toegevoegd. Check het rooster voor het actuele aanbod.

Hieronder vind je het les aanbod van CrossFit Zeewolde.

Wod staat voor ‘Workout of the Day’. Dit zijn de reguliere lessen van CrossFit Zeewolde en worden dan ook het meeste gegeven.

Een ‘Wod’ duurt een uur en er kunnen maximaal 12 mensen aan deelnemen. Vooraf inschrijven voor deze les is verplicht.

Tijdens de Wod worden alle deelnemers maximaal intensief begeleid. Een herhaling afraffelen zit er dan ook echt niet in.

Klik hier om lid te worden.

CrossFit Zeewolde is officieel aangesloten bij het wereldwijde CrossFit Kids programma. Dit betekent dat onze coach is opgeleid als CrossFit Kids instructeur en wij als CrossFit affiliate deze lessen mogen aanbieden.

Wij geven Kids lessen aan de volgende leeftijdscategorie:

  • CrossFit Pre-Teens 8 t/m 12 jaar (Les van 45 minuten)
  • CrossFit Teens 12 t/m 17 jaar (Les van 60 minuten)

Klik hier voor alle informatie over ons CrossFit Kids programma.

Bij CrossFit Zeewolde bieden we ook CrossFit Senior aan, voor de leeftijd 60+. Dit is CrossFit, maar dan op een lagere intensiteit.

De lessen duren 45 minuten en bestaan uit een warming-up, een techniek gedeelte en als afsluiter een korte ‘Workout of the Day’ (WOD). Deze WOD is afgestemd op jouw eigen niveau. De lessen bestaan uit maximaal 12 deelnemers en worden volledig begeleid door ervaren en daarvoor opgeleide instructeurs. Je kunt deze les vergelijken met een Personal Training sessie, die je deelt met maximaal 11 anderen. Iedereen doet hetzelfde, maar dan op het eigen niveau. Dit maakt het ook nog eens een stuk gezelliger!

De focus bij CrossFit Senior ligt op functionele ‘alledaagse’ bewegingen, waarbij er dus veel met het eigen lichaam wordt getraind. Hierdoor verbeteren wij de mobiliteit en bouwen we kracht en conditie op.

Kracht opbouwen en behouden op latere leeftijd is essentieel voor het zelfstandig zijn en blijven. Krachtverlies is namelijk de grootste reden dat mensen in een verzorgingstehuis terecht komen, terwijl dit vaak voorkomen had kunnen worden. Daarnaast is het effectief werken aan je mobiliteit en flexibiliteit essentieel voor het gezond en soepel houden van je gewrichten. Dit wordt veel toegepast en behandeld tijdens de lessen.

Ben je enthousiast geworden en zou je graag een gratis proefles willen doen? Klik dan op deze link om je proefles in te boeken en selecteer in de agenda 1 van de CrossFit Senior lessen.

Wil je na je proefles lid worden? Dat kan door je in te schrijven via deze link.

Wil je liever 1 op 1 begeleiding? Neem dan contact met ons op, via deze link.

Wil jij graag een op maat gemaakt trainingsprogramma en 1 op 1 begeleiding, waardoor je snel je doelen kunt behalen? Dan is Personal Training zeker wat voor jou!

Rene Korporaal van Switch Personal Training is onze zeer ervaren en gediplomeerde Personal Trainer. Hij is zeer gedreven en zal alles op alles zetten om jou te helpen je doelen te behalen.

Wil je je aanmelden of ontvang je graag wat meer informatie, neem dan contact met ons op via deze link.

De Prehab les is bedoeld om onder begeleiding te werken aan je blessure. In dit uur wordt er een screening gedaan om de oorzaak van de blessure te achterhalen. Vervolgens zal er een behandelplan worden opgesteld, die je in dit uur, maar ook tijdens Mobility uurtjes en Wod’s kunt uitvoeren. 

De Prehab les geeft je handvatten om actief te werken aan je blessure en de oorzaak aan te pakken in plaats van de symptomen. Bijna alle blessures komen voort uit beperkte mobiliteit met als gevolg een maanden/jaren lang verkeerd bewegingspatroon. Dit heeft als gevolg dat er over langere tijd gewrichten verkeerd belast worden, met uiteindelijk een blessure als gevolg. Mobiliteit is daarom ontzettend belangrijk en iets waar wij ons elke les weer op focussen!

Zou je graag een screening willen laten doen door Marcel? Neem dan contact met ons op via deze link.

 

Tijdens een Mobility uur kan een deelnemer zelfstandig werken aan zijn/haar mobiliteit en/of blessure preventie.

De instructeurs geven geen les maar zullen wel aanwezig zijn. Je kunt bij hen terecht voor al je vragen.

Klik hier om lid te worden.

Bij de Gymnastics WOD’s staat het trainen met het eigen lichaam centraal. De les is zeer technisch en de focus zal met name liggen op het aanleren/verbeteren van de Pull-up, Kip swings, Handstand en Muscle-up.

Deze WOD bestaat voor het grootste deel uit techniek, het ontwikkelen van ‘grip strength’ en natuurlijk ‘core stability’. De kern van Gymnastics is dan ook de controle kunnen behouden over je lichaam in verschillende posities en situaties.

Deze WOD is een aanrader voor iedereen die zichzelf wil ontwikkelen in Gymnastics.

Tijdens deze ‘oly’ WOD ligt de focus op het verbeteren van de olympische lifts, de snatch en clean & jerk.

Wil jij beter worden in deze lastige technieken en kracht opbouwen, dan is dit de les voor jou!

Tijdens de Strongman WOD ligt de focus op een spartaanse manier van trainen. Dit houdt in dat je objecten gaat gebruiken en verplaatsen die je normaal nooit zo vaak vasthoudt, zoals bijvoorbeeld trekkerbanden, hamers, jerrycans en sandbags. Ook zul je zwaar gaan tillen, duren de WOD’s relatief lang en zul je het uiterste uit jezelf moeten halen.

Kortom, een gave en uitdagende manier van trainen die perfect aansluit bij de visie van CrossFit: Constant gevarieerd en functioneel bewegen op een hoge intensiteit!